Wednesday, May 30, 2012

DIY: Cut Your Bangs - The Bettie Page Way!

Evening dudes and dudettes :)
Once every few months, I get so fed up with my hair. Then I decide to do something about it myself.
Normally I have some ideas that I've been thinking about for a while, but I need courage to strike.
Which it did yesterday :) As you can see, I've cut my bangs. I chose to do it Bettie Page style.
Actually, back in November, I cut it like that too. But I was so embarrassed;
it turned out rather bad and super short - it didn't suit me at all.
But as I love to say: Never a failure, always a lesson :)
Anyway, ever since November, I've tried to grow my bangs out again.
I finally got it long enough that it, once again, looked pretty good.
But all the while, I've been eying pictures of Rockabilly girls with the Bettie Page bangs,
and I could never quite get it out of my head.
For the past few weeks I've Googled pictures to get inspired,
and yesterday evening I finally found the courage (and a scissor) and cut my bangs.
I'm so so sooo pleased with it; I really think it came out really good :)
This time I chose to cut it a little bit longer than last time, and wow, what a difference!

If you like the Bettie Page bangs, I really suggest you go try it out for yourself.
You can get a hairdresser to cut it for you - but in my experience, they never get it quite right.
Or you can cut it yourself. If you're afraid of cutting it too short, I suggest you start out cutting regular bangs.
If you want the kinda length I have, then your bangs should be right under your eyes.
That way, you still get a little length to it, when you've curled it with a straightening iron.
Or you can go shorter - it all depends on what you think looks best on you.
However, a crucial thing to remember when you're cutting Bettie Page bangs is,
that you should add a little length to it, if you want it to have a kind of curl inward.
You do that with a straightening iron ;)
Below is a picture you can get inspired by, if and when you cut your bangs :)

I hope you all are gonna have a nice evening cutting your bangs ;)
xoxo



Godaften dudes og dudettes :)
Et par gange om året bliver jeg super træt af mit hår, og beslutter mig så for at gøre noget ved det.
Normalt har jeg lidt ideer som jeg har gået og tænkt på et stykke tid,
men jeg mangler lige modet til at gøre det. Well, i går kom det :)
Som I kan se har jeg klippet mit pandehår.
Jeg valgte at klippe Bettie Page pandehår, og faktisk har jeg allerede haft det sådan tilbage i november.
Men uha det var så pinligt; det endte ikke med at blive særlig godt, og det var alt for kort.
Det klædte mig slet slet slet ikke. Men men men, som jeg godt kan lide at sige:
Never a failure, always a lesson :)
Nåh, men siden november har jeg pænt gået og ventet på at mit pandehår igen voksede ud.
Og endelig fik det en nogenlunde længde og så pænt ud igen.
Men alt imens jeg har ventet på dét, har jeg stadig gået med drømmen om at kunne
rocke Bettie Page pandehåret, som jeg har set så mange flotte Rockabilly piger med.
De seneste par uger har jeg Googlet forskellige billeder af Bettie Page frisuren for at blive inspireret,
og i går aftes fandt jeg endelig modet (og en saks) frem, og klippede mit pandehår.
Jeg er så så sååå glad for det; jeg synes virkelig det er blevet pænt :)
Denne gang valgte jeg at lade det være lidt længere, og wow, hvilken en forskel det dog gør!

Hvis du godt kan lide Bettie Page pandehåret, kan jeg virkelig anbefale dig at få det lavet.
Du kan enten gå til en frisør og få det lavet - men min erfaring siger mig, at de aldrig får det helt rigtigt.
Eller du kan klippe det selv. Hvis du er bange for at klippe det for kort,
kan jeg anbefale at klippe almindeligt, vandret pandehår først.
Hvis du gerne vil have den længde jeg har nu, skal du klippe det sådan at det går til lige under øjnene.
På den måde får og bevarer du lidt længde på det, når du skal til at krølle det op med et glattejern.
Men du kan også klippe det kortere - det er helt op til dig selv, og hvad du synes passer bedst til dig.
Men det aller vigtigste når man klipper Bettie Page pandehår er, at du bevarer lidt længde i det,
hvis du gerne vil have det i en "fyldig bue" ud fra din pande. Det gør du til sidst med et glattejern :)
Ovenover kan du blive inspireret af hvordan du kan klippe dit pandehår,
hvis du gerne vil have det som Bettie Page :)

Jeg håber I alle får en dejlig aften med at klippe pandehår ;)
xoxo

No comments:

Post a Comment